Sluta förkunna Guds Ord, eller......

Vore det inte lättare att strunta att tala om Guds Ord som befriar, då många inte verkar vilja lyssna, de förnekar eller aktivt motsäger sig Bibelns bevisliga budskap och kunskap...

jesus med varning

Idag hittade jag nedan Ord som förklarade hur profeten Jeremia ( i Gamla testamentet, Jer. 20:9) kände det:

”Jag bryr mig inte om honom,
aldrig mer skall jag tala i hans namn”,
då blir det i mitt bröst som brann där en eld,
instängd i mitt innersta.
Jag försöker stå emot
men förmår det inte..."


Jeremia var avskydd, ansedd som överlöpare, även om det visade att hans profetior visade sig vara korrekta. Trots sin brottning med sin livs kallelse, står han fast vid den.

Här kan vi alla som tror på att Gud älskar oss, som har ett budskap genom Bibeln och vill att vi skall vandra i Jesu fotspår, så vi blir allt mer lika honom, hämta kraft i vår övertygelse för att göra den här världen till en bättre plats att leva på. Eller som det står i "Barabbas" av Pär Lagerkvist, när huvudpersonen möts av kristna som förkunnar, "älsken varandra". Vilken bra sammanfattning.

Tro på Gud. Genom tilliten som bär genom allt. Jag vet.

Älsken varandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback