Vad tycker jag just nu då....

Så vad skall komma ut ur mitt huvud idag, tänkte jag, bläddrandes bland webben för att hitta något att kommentera, inget verkar särskilt intressant.

Spanar Pluras blogg igen, märkligt nog, nyfiken.... Måste fundera på varför, ser att över 270 pers. har kommenterat hans blogg efter Stinaprogrammet. Alla välvilliga. Hittar ingen som undrar varför han knarkat och supit/super. Ingen. Vågar man inte pga självspegling. Kritiserar man andras dåliga levnadsvanor, då de försöker fylla sitt inre hål, så måste man kanske själv försöka fylla igen sitt eget. Men med vad?.............................

Som kristen anar vi att det är relationslöshet med Gud. Men även kristna äter för mycket, fyller hålet med socker och kyrkfika, så magarna står härliga i vädret, många präster har stora bukar. Fyller sitt hål. Svårt.
Man måste våga tala om detta. Öppet. Man kan bara förändra det man erkänner. Punkt.

image57

Ingen mer choklad för mig. Åt idag. Ångest. Det jag vill det gör jag inte (säger Paulus i Bibeln), men det jag inte vill det gör jag. För två tusen år sedan. Sanningen skall göra oss fria. Bra sagt.

Kommentarer
Postat av: kyrksyster

Ja... sug kan vi alla ha... är det inte det ena så kan det bli det andra...

Vi är ju inte för askes i vår svenska tradition. Så vi unnar oss...

Postat av: Mikael

Undrar egentligen vad du menar?

Askes är en sak, beroende är en helt annan.

Sug.. låter som något positivt, men det finns så många, så många som är slav under någon last, som de vill bli fria från, men som inte vet hur man gör eller så vågar de heller inte be om hjälp, många gånger för att de skäms.

Vi lever i en värld där styrkan och ytan är det viktiga, inte svagheten. Vilket samhälle vill vi ha. Egentligen...

2007-04-27 @ 10:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback