Skapad för Guds familj, eller ensam är stark...

Ingen är skapad för att vara en öde ö.

Dagens avsnitt, i dagens blogg här visar på två bilder, den ensammes och den som medlem i Familjen. Vilken vill du tillhöra? Har du vågat ta steget att med din mun, låta Jesus komma till dig?

Idag är det kap. 15 av 40 i boken"Leva med mål och mening" av
Rick Warren. Läs även Warrens sida med olika tips gällande denna bok: Purpose driven life

image130Idag har vi kommit till kap. 15: "Skapad för Guds familj"!

Gud är kärlek, därför vill han ha relation. Han som är Kärlek, behöver ingen familj, utan eftersom han har villkorslös kärlek, så VILL han ha en familj. Där hans högsta önskan är att du skall ingå.

Alla är skapade av Gud, men alla är inte Guds barn, vilket märks. Att som kristen träffa andra kristna, så känns det att något förbinder, har jag märkt tydligt. Vår jordiska familj är tidsbunden, så låt oss sträcka oss längre i tankar mot vår eviga gemenskap, vår andliga familj.

Vad får vi då ta del av som medlem i Guds familj?
  • Alltid vara hos vår skyddande Fader, Gud.
  • Förvandlade till likhet med Kristus (Slå nu upp ex. 1 Kor. 5:17 eller Gal. 5:22. Det första fick jag sms:at i början när jag blev kristen av en ny vän och den betyder mycket för mig, som du förstår)
  • Befriade från smärta, lidande och död
  • Blir belönade med uppgifter att utföra, med glädje i vårt inre (nytt synsätt, har jag märkt)
  • Vi får del av Kristi härlighet (har jag också långsmat märkt)
Dopet bekräftar din tro, vilket är en identifierng med Kristi begravning och uppståndelse och symboliserar att du har dött bort från ditt gamla liv och lever ett nytt liv i Kristus. Men dopet gör dig inte medlem i Guds familj, det är bara tron på Jesus som gör det.

Jesus själv sade: "Han visade med handen på sina lärjungar och sade: Det här är min mor och mina bröder. Den som gör min himmelska faders vilja är min bror och syster och mor" (Matt 12:49-50).

När du av någon orsak känner dig betydelselös, oälskad eller osäker, tänk då på vem du tillhör. Att tillhöra Guds familj är det största privilegium man någonsin kan få.

  • Har du inte också tyckt att kristna verkar ha något, som du vill ha? Kommentera gärna detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback