Vem är sjuk.....

Verkligheten överträffar dikten....

Att köra
golfbil mitt inne i city, gör man nog inte heller i New York. Har man druckit, så får man inte köra moped, cykel, bil, snöskoter m.fl.

Alla kommer till undsättning, han är en "stjärna" som varit med bl.a. i en film där man jagar spöken för "hundra år sedan". Han kunde ju då inte veta att det är förbjudet, för så kanske man kan göra i USA... Sålunda kan man inte anklaga honom, för att ingen har ju läst hela svenska lagboken för honom, så då är det ok.....

Tänk er någon som kör med alkohol i kroppen med en gräsklippare i city och bara är en vanlig "Svenne". Hur tror du det hade slutat....

Blir så förbaskat arg på allt medberoende som omger oss. Många tänker inte på det ens. Man skall värna om sin nästas integritet. Till vilket pris som helst.

image229

  • Vem tillhandahöll golfbilen?
  • Varför stoppade ingen honom?
  • Varför säger ingen att detta var korkat?
  • Varför erkänner han inte att det var dumt?
  • Varför kommer alla till undsättning?

Medberoende mina vänner. Med - beroende.
Är du det i ditt liv gentemot andra....
En möjlig görare...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Att dricka och köra, vad det nu än är för fordon är tabu. Jag är inte nykterist och det vet du säkert. Men om jag skulle ta ett glas vin så är det totalförbjudet i min värld att köra. Det hör inte ihop.
Jag hoppas att du repat dig efter helgen. Jag antar att den var rätt tuff för dig. Det verkade som om det var en hel del som skulle hända.

2007-08-23 @ 18:56:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback