Att vara kristen är att vara rebell...

Annandag jul

image411
Vädret är märkligt och det är inte så konstigt.

Som vi förstör vår Skapelse, med att hugga ner regnskogar, kör bil och flyger - en hel del gånger bara för att tillfredsställa oss själva för stunden.

Det sägs att vissa indianstammar tog sina beslut med tanke på konsekvenserna sju generationer framåt.

Om man som kristen skulle våga det i större utsträckning, tror jag det både på lång och kort sikt bli en mycket bättre värld.

Man skall inte vara mesig
för att man är kristen. Man skall våga göra skillnad.

På så sätt kan vi kristna förbättra världen för vår nästa.

Se dagens bibeltext nedan, det är ett radikalt budskap som Jesus kommer med. Tror dessvärre inte att kristna i gemen anses som de som vågar skilja ut sig idag i Sverige.

Vad tycker du? Har du förstått att Jesus budskap är så förändrande och förbättrande? Är kristna för mesiga?

  • Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.



Dagens bibeltext

Bekännelse och förnekelse


image409
Var och en som känns vid mig inför människorna, honom skall jag kännas vid inför min fader i himlen.

Men den som förnekar mig inför människorna, honom
skall jag förneka inför min fader i himlen.

Tro inte att jag har kommit med fred till jorden. Jag har inte kommit med fred utan med svärd.

Ty jag har kommit för att ställa en man mot hans far, en dotter mot hennes mor, en sonhustru mot hennes svärmor, och mannens husfolk skall bli hans fiender.

Den som älskar far eller mor mer än mig, han är inte värd att tillhöra mig, och den som älskar son eller dotter mer än mig, han är inte värd att tillhöra mig.

Den som inte tar sitt kors och följer efter mig är inte värd att tillhöra mig.

Den som finner sitt liv skall mista det, och den som mister sitt liv för min
skull, han skall finna det. (Matteusevangeliet 10:32-39)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback