Podd frälst!!!!!!!!

Fantastiskt! Verkligen.

Framtidens info. bärare är bl.a. poddradio och poddtv.
Även för kyrkan: därför bör ju bl.a predikan ligga som en podd på församlingens hemsida, så man kan prenumerera på Ordet.

Har köpt mig en fet
ipod, så nu prenumerar jag bl.a på tv program från svt samt radio program från sr.
Nu kan jag alltså bl.a höra dagens andakt, se på vädret och andra tv program samt lyssna på andra spännande radioprogram, när jag vill och var jag vill.



Här lite info. från Podradio.nu?

"Podradio (eller podcasting) är ett nytt sätt att lyssna på och sända radio. Utan att bli alltför teknisk så bygger det på att du som lyssnar prenumererar på de kanaler du gillar. Alla nya program i de kanaler du prenumererar på laddas sedan automatiskt ner till din dator där du kan lyssna på dem eller kopiera dem till din Ipod (därav namnet). Det fungerar naturligtvis med andra MP3-spelare också.

Podradio.nu är en webbplats som samlar olika podradiokanaler (och lyssnare) på ett och samma ställe och förhoppningsvis gör det lättare för dig att hitta kanaler du gillar med hjälp av rekommendationer och etiketter.

Här hittar du utförliga instruktioner om hur man börjar lyssna."



Vilken frihet! Leve tekniken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback