Hojarna längtar ut...... och jag med....

Regnet det bara öser, som Burt Bacharach låtens text lyder...

Har börjat rensa bland alla mina saker. Det som inte används skall försvinna. Fast hojarna rör jag inte nu, detta pga regn... Därför lägger jag in lite bilder nedan, och får istället se chopperutmaningen och OCC på TV och gå ut och lukta på min mc-väst..... Gud vad jag längtar ut till asfalten.................

Bilderna nedan är från TYfri MC´s gudstjänst (som jag lånat därifrån, vilket jag hoppas är ok!), där jag predikade samt en präst fr. Svenska Kyrkan och en kvinnlig pastor från Filadelfia, Stockholm. Musiker var bl.a Lars "Lisa" Andersson (som spelat med Carola, Ådahls bl.a.).

Kanon gudstjänst på Årsta torg i maj 2007! Bra jobbat!
Bild 1 = Mikael Bedrup predikar om "Livet, inre hålet och Resan"!
Bild 2 = Mike the Bike på den röda "missionsexpressen"
Bild 3= Hojåkande gudstjänstbesökare
Bild 4 = Förbön för alla hojåkare 2007

image85image86image87
image88

Gå ut och gör alla till lärjungar...., därav västens budskap som jag numera bär med nedan logga.

image89

Kommentarer
Postat av: Lasse Lindberg

Helt ok att låna bilder från hemsidans galleri. Det är jag som tagit dom dessutom. Du har ju talat om vart dom kommer ifrån så det gör det ju ännu bättre. Jag vill bara meddela dej att du är inte ensam om att längta ut på lägga mil under hjulen på hojen. Jag förflytta en Haya Busa idag från Tyresö till Vendelsö men det blev inte den kortaste biten jag tog då utan den längre å hmm den vart mycket snabbare också.. men jag konstatera att det är inte min sorts hoj.. det roliga tar ju slut så fort då man åker på en sådan pjäs.. Nä jag gillar nog precis som Ferdinan att sitta på min hoj och hinna med att lukta på blommorna. Men på torsdag kväll då drar vi iväg på ett härligt hojäventyr. Nattbåt till Åland och sen vidare till Brändö där vi blir ett dygn. Sen tar vi färja igen så vi hamnar i Gustavs i Finland och åker där via Nådendal till Åbo och tar in på ett vandrarhem. Sedan på söndag så tar vi en tur någonstanns i väntan på att vi tar färjan hem igen till Stockholm där vi åker av vid 06.30 eller vad det var för tid. Hoppas bara att vi kan få ha vädrets makter med oss på den resan.. Hjälp oss att be för det och att resan går bra utan missöden.
Lasse Lindberg


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback