Ledig, Trosa, Palmer i Uppsala och Micke Dubois.... Salig röra...

Så är de lediga dagarna här.....

Har avslutat praktiken. En hel del idéer och erfarenheter tar jag med mig. Började med att första lediga dagen äta lunch i Trosa med min fru. Underbart, vackert och välskött är denna lilla pärla. Vi fick en hojtur på över 50 mil. Besökte även Antroposoferna i Järna, men deras vanligtvis fina trädgård var inte som vanligt en riktig pangoas, men deras miljö ger alltid vila för själen. Framförallt med deras arkitektur och färgsättning. Sedan har de en för mig lite lustig syn på kristendom som de tolkar på sitt sätt.

image80
Botaniska trädgården i Uppsala

Igår var vi turister i vår egen stad, Uppsala. Kanon på alla sätt. Det finns ju t.o.m. palmer här... Och vill man ha lite utlandsfeeling så är det bara att ta häng på en turist så låter det som man är utomlands också... Billigt och alldeles underbart.

Har nu börjar rensa hemma. Varje låda, varke rum, allt skall nagelfaras och det som inte används ges bort eller kastas. Låt inte saker bygga bo i huvudet.

Bevara ordningen så skall ordningen bevara dig (gammalt ordspråk från ökenfäderna.).

image81

Läste i förrgår boken om min ungdoms bekant Micke "Svullo" Dubois, och som är en svidande skildring av svensk psykvård. Hur ser vi egentligen på människor? Som problem som skall ta så lite tid och ekonomi som möjligt? Frågan kommer tillbaks: "Är du lönsam lilla vän?".

Vi hade en del kul Micke! Och du sade till mig att du skulle bli känd, kosta vad det kosta vill.
Och det gjorde det....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback