Många möjligheter, så länge det blir en ny dag....

Det finns så många möjligheter. För den som vill. Och för den som vågar (och orkar).
Visste inte vad dagen igår skulle innehålla, på morgonen.

image137

Dagens utsikt mot världen genom bl.a. internet öppnar möjligheter....

Så här blev det bl.a.

  • Var på ett möte för tillfrisknande beroendepersonligheter. Svagheten är här inget som döljs. Tvärtom. Såsom Paulus säger i Bibeln: "I svagheten finns styrkan". Självklart lämnar jag inte ut vilka som går där eller vad som där sägs, men lever för att föra budskapet vidare. På detta sätt exempelvis.

image138

Hon hade mognat i sitt mellansnack mellan låtarna. Den där barnrösten, som kommer fram när hon verkar osäker, flöt bara upp någon gång. Fröken Häggkvist var lugnare, känns mognare. Expressen recenserar idag. Hon har alltid stått för sin tro på Jesus. Det måste ha kostat på genom åren. Hon har inspirerat mig med sin tro!

Tänker på vad Paulo Roberto anser om de första kristna, att de var verkligen stenhårda och tuffa och nu blir vi inte ens angripna av lejon, så därför anser han att vi kristna kan stå på oss lite tydligare, läste jag.

Sedan gjorde jag något som jag aldrig trodde jag skulle göra. Undrar om det är de senaste dagarnas textläsning, med att leva med mål och mening som påverkat mig.

  • Läste igenom partiprogrammet för KDS, första gången jag någonsin läst igenom något partis. Kom fram till att det är dags att ta ställning!!!
Det kommer aldrig inträffa att något parti kommer tycka precis som jag, så även jag måste kompromissa. Tyckte i huvudsak deras idéer verkar bra, hoppas bara de kan genomföra dessa.

Så plötsligt valde jag att anmäla mig till dem som medlem (man kan ju alltid gå ut). Har aldrig varit med i ett parti, har velat mellan en del under åren. Sanningen skall göra oss fria. Därför försöker jag alltid vara synlig i det jag gör. Jag är ju inte så speciell, däremot min "uppdragsgivare" Jesus.

Är jag dum? Vad tycker du? (Kul att höra Din åsikt, inte för att jag kommer att ändra mig i första laget).



Så här skriver KDS om deras program:

"Vi vill slå vakt om en trygg, medmänsklig och gemensamt finansierad omsorg för den enskilde patienten och anhöriga. Varje människas absoluta, lika och unika värde måste alltid vara vägledande.

Familjen är stommen i samhället, den naturliga och grundläggande gemenskapen. Barn och föräldrar är olika. Stödet till barnen och familjerna ska ge valfrihet och handlingsfrihet. Därför säger vi exempelvis nej till alla försök att tvångsdela föräldraförsäkringen.

Det är genom ett blomstrande näringsliv som resurser för angelägna satsningar på bland annat vård och omsorg skapas. Nya jobb skapas när enskilda människor finner det mödan värt att starta och utveckla ett företag. De hindrande trösklarna måste bort. Det är dags att minska krånglet för företag och företagande."

Låter i alla fall bra...

Nu kan jag inte skylla på att jag inte engagerar mig i alla fall. Lätt att tycka, utan att göra något i sin soffa hemma, vilket alldeles för många gör...

  • Återkommer med Warrens kap. 6 senare idag:"Alltings varför"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback