Skål... tills vi dör, säger nu kvinnorna...

Två dagar i rad i Expressen. Sveriges största tidning. Är det på lek, eller......

image103

Elin Alvemark är 27 år gammal. Hon är bland annat stark, framgångsrik, engagerad, intellektuell och alkis.
Jag har svårt att vänja mig vid ordet men jag måste använda det. Det ska inte råda något tvivel om att jag vet vad jag håller på med, säger Elin.
Läs mer....


Det stora hälsoproblemet med alkohol är egentligen inte alkoholism.

Man behöver inte vara alkoholist, det räcker med att dricka för mycket för att lättare få cancer, i kvinnors fall är bröstcancer vanligast. Kvinnor får dessutom snabbare hjärtsjukdomar och hjärnskador av alkohol.
Kvinnlig alkoholism har länge varit förknippat med skam, och många har dragit sig för att söka hjälp. Men den uppfattningen håller långsamt på att förändras.
Den yngre generationen går nu i bräschen och vågar söka hjälp! Läs mer...



image102

Vad säger Bibeln? Jesus svarade: Det är inte de friska som behöver läkare, utan de sjuka. Jag har inte kommit för att kalla rättfärdiga till omvändelse, utan syndare. (Luk. 5:31-32: 31)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback