Roligt med feed-back på min predikan för TYFRI MC

Vi alla behöver ge och få beröm, det värmer när det ibland är kallt på färden. Blev så glad för nedan respons från TYFRI MC gudstjänsten där jag predikade i lördags, mitt bland alla bikers från olika sammanhang och klubbar. "Var inte rädd", står det i Bibeln, så sätt en ära i att förkunna Ordet hos "hedningarna", såsom Paulus skriver.



Lasse Lindberg från TYFRI MC skrev bl.a.:

"Hej Mikael!

TACK för att du kunde komma på vår MC Gudstjänst.

Det var precis så bra att ha dej med som jag hade tänkt mej, t.o.m. bättre måste jag säga. Jag har hela tiden förstått det stora i dej vad det gäller din missionering eller evangelisering. Måste säga att du var en MYCKET värdig ersättare för Lars Kolmar. Jag har förstått att du kan din bibel å nu har jag även fått det bekräftat.

Synd att det är det avståndet mellan oss vad det gäller väg, inte tankar, för jag måste meddela att du missade ett fantastikt möte vi hade i Tyresö pingstkyrka i söndags. Gospelkören som jag sjunger i var så taggade sa dom som var med, å vi som var med kände att vi verkligen nådde ut till dom som satt där. Vi hade en glädje å spirit i oss så det glittrade i ögonen sa dom. Å jag tror att dom som var där, tyckte det var häfftigt att ha oss med från hojklubben. Många hajjade nog till då Thomas Sidblad kom inkörande i kyrkan mitt under våran sång å ända upp framför altaret där vi stod. Där parkerade han den å klev av, som om det vore hur vanligt som helst att göra så.

Ha det bra å som sagt än en gång ett STORT TACK för att du kunde komma på så kort varsel å göra vår 5:e MC Gudstjänst så bra, så att även många av de vänner i klubben som inte är troende helt ut kände gudsnärvaron hos oss. Men jag tror nog att motorcykeln går bättre om den har bensin i tanken, men att föraren kör bättre och säkrare med Jesus i tanken. Med det syftar jag på det sista du skrev i våran gästbok."

//Varma hälsningar och lycka till med ditt med ditt arbete Lasse Lindberg & Liv Söderström + kan jag nog lova hela publiken i amfiteatern på Årsta Torg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback