Fredag - helg. Jag FÅR helg......

Finns inget direkt att plugga (bara alla teologiböcker som ljudlöst skriker till en från bokhyllan: "Läs mig....")

Inväntar nya kursen som startar den 7 nov. Fördjupning psykologi och sociologi med betoning på religion.
Familjen drar till Gävle imorgon. Så hela dagen är min imorgon.... Men vad skall jag göra.....

image303

Uppsala Konferens och Kongress sett från Uppsala Slott.


Har blivit handlingsförlamad. Vet inte vad man gör, förutom att läsa... En akademisk hjärnskada månne..

Tänkte dra till Stockholm, se på folk. Och..
  • Kanske spankulera och kolla in "bratsen" i Sturegallerian,
  • dra i mig lite kultur på ett museum (som man nu måste betala entré igen för, tvi),
  • kanske besöka ett självhjälpsmöte,
  • fika på ett hak med mina fåtal surt "förvärvade" studiepengar och få ångest när jag skiljs från dem...

Vi får se. Orkar nog inte "slappa" framför dumburken.

Idag var jag Uppsala Konsert och Kongress. Magnifikt. Gick ensam.
Träffade Kyrkans Tidnings chefredaktör. Spännade kort diskussion. Han vill ha min uppsats. Misstror slumpen.

Vill att den skall falla väl ut - för de som behöver en tro. För de som befinner sig i alkoträsket. Man kan t.o.m. förlora jobbet snabbt pga kröken, har vi läst de senaste dagarna. Skål.

Vad tycker Du jag skall göra i Stockholm imorgon....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback