Inga människor kvar.... så varför skall man resa....

Märkligt.
Minst sagt.

Vi har inte varit utomlands på många, många år, tror det är över 14 år sedan utanför Norden.
Och inte finns det pengar nu till en verkligt behövlig semester heller.

Men man kan ju se på internet. Och reslustan väcktes.
Reste mycket förr.

Nya orter, nya spännande platser och överraskningar. Och nya människor och möten.
Men vänta.
Något saknas.

När jag ser på internet och resebyråernas bilder från charmanta orter, så finns det inga människor på de flesta.
Inga människor. Varför?
image330
Finns det inga där?

Är det inte inne att resa dit längre.

Vill man inte visa upp dem som bor på orterna?

  • Är de för fula.
  • Tjocka.
  • Korta.
  • Långa.
  • Eller är de bindgalna....

Är de rädda att man inte vill åka dit där det finns människor?
Ok.

Då kan jag lika gärna kvar här hemma.
Här ute på landet finns inga människor som syns.

Grannarna ser man inte "röken av".
Så det är väl som utomlands. Inga människor.

Billigare att vara hemma.
Så jag får väl slå på TV´n.
Där finns i alla fall människor.
Man kan där se dem som bor i andra länder.

Så de finns nog i alla fall.
Tror jag. Och det gör jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback