Mc-entusiast näste biskop.....

image302Västerås nya biskop kan bli en som kör Harley Davidson (Nedan bl.a saxat fr. VLT)


Christina Schenning var inte föreslagen som kandidat av valberedningen. Ändå fick hon flest röster.

 

Jobbar nu som utbildare på Räddningsverket och är hojåkare sedan hon var 17 år, och har dessförinnan arbetat som student­präst, sjukhuspräst och fängelsepräst.

 

Alla har ett värde men mot vissa har livet varit väldigt orättvist. Det tog jag med mig från tiden som fängelsepräst, säger hon till VLT (Läs mer..)

 

Hon vill det ska finnas en öppenhet inför att människor har olika erfarenheter av Gud, samt att vi behöver varandra.
Om resultatet av provvalet var oväntat för Christina Schenning, var det nog ännu mer oväntat för andra.

Vilken taktik har du haft inför provvalet?
- Ingen taktik. Jag har faktiskt inte haft någon, säger Christina i intervjun.

  • Men själv tror jag det finns Någon som har ett finger med i spelet. Det har jag trott hela tiden. Christina är kompetent. Kyrkan behöver henne och hennes språk bl.a.

Och det är ju inte dumt med en hojåkare... och som kör Harley.. Kan det bli bättre?
Läste att någon har sagt att om Jesus kom nu, så hade han åkt Harley. Jäpp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback