Så förfärligt fega och rädda... Är du också en sådan...

Har mött detta flera gånger. Bristen på mod.
Eller rättare sagt fegheten att våga stå mot det uppenbart felaktiga.

Detta inom alla typer av föreningar, företag och samfund.
Ingen är perfekt, men något jag fått intryck av är att det verkar finnas en stor brist på civilkurage i vårt svenska samhälle idag.

Dagens Expressen skriver om den från tv kände sexdömde läkaren och om de MÖJLIGGÖRARE som funnits runt honom.

Borde ha berättat...

Den våldtagna kvinnans ombud, advokat Elisabeth Fritz, menar att personalen borde reagerat långt tidigare på vad som hände på kliniken. Personalen har vetat om mycket mer än de berättat hittills. De borde ha gjort något. De borde berättat, säger Elisabeth Fritz.

image349
Har stött på detta och då jag och flera iaktagit något felaktigt så har jag reagerat, vilket många velat och påhejat och skickat fram mig, men så har man när det kommer till en konfrontation fegat ur, stoppat svansen mellan benen, försvunnit.


Upplever att man är så rädd om sitt eget skinn, sitt jobb att man inte plötsligt tordats ha en egen officiell röst och åsikt, men man väljer sedan istället att i det tysta, bakom offentlighetens lampa fortsätta skvallra och ondgöra sig


Detta även inom och utanför kyrkans väggar. Vi är ju alla människor, men här bör man uppmuntra mod.

  • Ni vet vilka Ni är. Och problemet är att det möjligör stagantion t.o.m. tillbakagång, växandet blir inte möjligt.


En gång till: Man kan inte förändra något, som man inte erkänner. Enkelt, men tydligen så svårt.

  • Tycker Du att det finns en brist på civilkurage? Vad tycker du? Kommentera gärna!!!


Sanningen skall görs oss fria, står det i Bibeln. Den är bra. Och tydligt för den som vågar och vill följa dess budskap.

image350


Galaterbrevet 1:10:

Är det människor jag nu vill vinna för mig, eller Gud?
Söker jag vara människor till lags?

Om jag ännu ville vara människor till lags skulle jag inte vara Kristi tjänare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback