Schenning, Inspiration och att våga växa och se andra...

Mörkt ute, men ljust i mitt inre...

Så känns det idag.
Är som vanligt snabbt färdigt med mina inlämningsuppgifter, detta nu gällande beteendevetenskap.
Är därför fri.

Har efter dagens seminarie, avvnjutit (faktiskt!) mitt andra pass ang. sånglektion.
Märkligt roligt. Är ju inte Caruso.
Men det går bättre än förväntat tycker både jag och den positiva Maria, min sångfröken.

Egentligen går allt märkligt bra.

Var ju rädd att börja plugga till präst, då jag inte är en hejare varken på språk eller sång.
image345
Blev då påhejad av den utmärkta prästen
Christina Schenning, (hon är nu en av biskopskandidaterna för Västerås Stift) som tydligen såg att jag kunde mer än jag själv insåg. Vi behöver fler sådana inspiratörer i kyrkan.
Har stött på alltför få. Däremot tvärtom, märkligt nog.

Har ju haft många fler VG än G under de här 4 åren hit tills. Mirakel ser jag faktiskt det som.

GUD hjälper mig, men har ju fått armar, ben och andra sinnen för att min självkänsla skall kunna växa genom att jag själv får möjlighet att använda mig av mina gåvor som är nerlagda i mig. Man blir stolt över det man tar hand om, har du tänkt på det?.....

Om man vill och vågar växa behövs inspiratörer som skänker kraft, råd och vågar säga emot en för att man skall få mod att pröva nya vägar.
Uppmanar Dig att inspirera din omgivning.
  • Se målen, inte problemen. Höj blicken!!!

Gud bär mig och detta är så OERHÖRT tryggt, framförallt när jag vid vissa tillfällen tvivlat på min förmåga eftersom jag är begränsad. Min tacksamhet går till min nya väg-guide Jesus.

Detta tack vare vad Han har gjort för mig och på det sätt Han ständigt inspirerar och utmanar mig.
Detta genom Bibeln där Guds Ord skänker insikt, trygghet, kärlek och tack och lov förmaning.

Köp nu den inspirerande Bibeln i ny form, som lifestyle magasin med kvalitet och med tankeväckande bilder.

Nya testamentet har gett mig ett nytt liv...
Varför inte ge bort den till någon som behöver kraft och ett bättre liv. Kanske du själv?....

Beställ den här och se mer här...

image344
F.d. SAS chefen Jan Carlzon ligger bl.a. bakom den.

Så här står det bl.a. i Kyrkans tidning:

Vi är inte ute efter att missionerna. Men vi vill se om texterna har någon bärighet hos människor i dag och om de kan fungera som etiska rättesnören, säger Dag Söderberg. Då måste de också illustreras med fotografier från dagens miljö.

Alla foton som ingår i den nytestamentliga versionen visas därför i en utställning ute på Raoul Wallenbergs torg, Nybrokajen i Stockholm från den 16 november till och med den 31 december. Starka bilder som förhoppningsvis får stressade julshoppare att sakta in stegen och kanske ta in bildernas budskap i sina egna liv.

Läs mer här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback