Björn Ranelid och Gud fick programledaren att skruva på sig....

image280
Just nu på SR TV 1 säger
Björn Ranelid att man måste tro på Gud, då ingen Nobelpristagare i fysik och kemi ännu kunnat förklara sinnlighet och känsla bl.a.

Jag har en eld inom mig, även om den inte är lika stark som Nelson Mandelas, sade han. (Vi har alla en eld. Glöm inte det. Men man måste lägga bränsle på brasan. Vad tänder dig på lång sikt...)

Han tog upp och belyste diakonssan Inga från S:ta Klara kyrka, Stockholm som delar ut mat och dryck på "plattan" i Stockholms city till hemlösa, alkisar, narkomaner och prostituerade.Och han talade om Gud och Jesus väldigt klart. Så klart att intervjuaren Joakim Vogel i "Gokväll" verkade illa berörd. Tänk vad de är rädda för folk som tror... Undrar vad detta beror på, som utmanar människor så att de kan gå i taket. Och inte går de hem på kammaren och läser in sig på ämnet: om Jesus och Bibeln. Akta sig, de kan ju bli drabbade...

Nu har jag betat av en del av mina studier denna termin, mer än hälften och det är skönt. Men jag skulle vilja ha mer tid, för att lära mig mer om Bibeln och Jesus. Dumt att jag började läsa om detta så sent i livet.

Nu är det helg och jag har inte vansinnigt mycket att läsa. Så då skall jag läsa, men utan tvång. Härligt.
  • Ordet förändrar, mer än svärdet.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vill bara önska en trevlig helg. Ska själv försöka ta mig igenom denna......

2007-10-19 @ 19:27:49
Postat av: Mikael

Dito. Carpe diem.

2007-10-19 @ 22:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback