Hur social är man egentligen....

Helg, dvs. lördag och söndag har jag tillbringat alla timmar, förutom några att läsa samt skriva, dels på en bokrecension om en bok "Kunskapssociologi" samt skrivit och läst massor gällande min c-uppsats om:
  • Är det möjligt att erbjuda druvjuice i nattvarden inom Svenska Kyrkan?

Får mycket gjort, men det blir lite ensidigt. Längtar ut att åka hoj..... MEN jag har en uppgift. Gud kallar. Trots allt så är det roligt att lära sig nya saker märker jag. Är tacksam.

image265
Magnus Uggla är inte fantastisk i Tv, förutom att han är sig själv och det är gott nog, men jag skrattade ihjäl mig till hans självdistans, gällande "dra åt helvete-tävlingen", allt förklarat hos Babben & Co i TV igårkväll.
Kolla hans vilda blogg här!

Idag har han en bra devis: Jag säger som min svärfar, ?Jag förlåter men jag glömmer aldrig?.
Tänk träffade honom första gången när jag var dj i Strängnäs 1976 på Club Anchor. Tiden den bara går.

Annars har vi sorg hemma, 4 kaniner har dött inatt.

Så är det strax en ny vecka.
Som om det skulle vara någon skillnad för mig.
"Dag efter dag" som de sjöng i Schlagerfestivalen gruppen Chips och är en bra benämning på min studietid.

En dag i taget, säger man i min ena gemenskap också.
Också bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback