Girigheten har många ansikten...

Arvstvister.

Här visas den ärligt korrekta sidan upp av vad folk har i sina hjärtan många gånger.

Har på nära håll själv tyvärr studerat detta, när familjer splittras då mammons dragningskraft varit starkare än viljan att försöka få en familj att bestå, även om den skulle vara i en bräcklig form.

Det är inte ett vackert ansikte som visas upp, innerst inne ett grisigt, som bara vill tänka på sitt eget bästa. Barn som kräver att de skall ha sitt, till vilket pris som helt, oavsett om man kör över en annan familjemedlem.

image513
Blev påmind om det fula spel som jag själv blivit berörd av, när jag läste om
Marianne Fredrikssons barn och den arvstvist där deras girighet tycks gå över sunda gränser.

Trist. Tror att det ändock finns något där djupt inom människan som viskar att det man gjort inte är korrekt. Det här som skammen visar sig i möten, där blicken sänks.

Sanningen finns där i djupet av oss själva, sjöng Uno Svenningsson på en av sin skivor, så korrekt.

Samvete eller Guds avslöjande röst. Vad tror du?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Detta är så trist då det händer! Jag har svårt att förstå varför? Varför bråka matriella (även pengar) saker? Men jag vet allt för väl att det händer allt för ofta.

Jag hoppas att du mår bättre nu. Det är aldrig roligt att inte vara på topp. Ska nu iväg för att jobba denna tidiga söndagsmorgon.

2008-02-24 @ 06:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback