Ny data, mycket krångel och många mil senare...

Mycket kvar...

Har fått igång den nya maskinen. Mycket har försvunnit...
Tar en evighet att installera nya program. Nödtorfigt kan vissa saker återigen bör göras.

Ber och hoppas att mina i-tuneslåtar finns kvar på det som räddades. Hade lagt in mina egna cd´s, ca 600 stycken. Inte så sugen på att göra om det jobbet på ett par månader, samt de som jag köpt via internet (som jag inte sparat och bränt ner).

Stjäl inte i kollekten, har sålunda inte heller laddar ner olagligt av dylik orsak. Punkt.

Världen och livets vardag är beroende av internet och it. Vi är bra sårbara. Även tekniskt.

image505
Min pappa skrev på sin data som han köpte på ålderns höst.
När jag skulle hjälpa honom, undrade jag vad han lagt allt han skrivit????

Där, pekade han.
I bokhyllan. I pärmarna.

Han var inte sårbar gällande ev. hårddiskkrasch.
Äldre, men inte dummare.

Ikväll schlagerfeber, men jag själv har bara vanlig feber, åtminstone hostig och kraftigt förkyld sedan snart flera månader. Puh...

Måste vara frisk till på tisdag då jag skall opereras på torsdag, har ju inväntat detta i många år, så det skulle vara snöpligt om det faller på en förkylning.


Kommentarer
Postat av: Charisma

Vi sökte på "Guds familj" och kom hit - Härlig blogg - Välsignelser från oss i Charisma!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback