Många knarkar... Vakna!

HALLÅ, VAKNA.....

Unga super, knarkar och begår självmord som aldrig förr.

Sitter du där i din trygga bostad och tror att inget farligt händer, eftersom du inget ser..

GRATTIS - världen mår skit. Många har hål, som man försöker fylla med vad skit som helst: socker, mat, alkohol, nya mac:ar, spel och KNARK....


I dagens Metro skriver journalisten Cissi Wallin bl.a:

image469
Om jag skulle namedroppa alla svenska stjärnor jag sett dra lina på lina så hade jag varit tvungen att emigrera till
Vitryssland efteråt.

Kokain finns inte bara på Spy Bar, Stureplan, bland bratsen, det finns överallt.

I näsan på den där gulliga barnprogramledaren, i fickan på din favvoskribent, i blodet på henne som ser så rar och go ut i tv varje vecka.

Det är numera sjukt PK-kladdigt att höja ett varningens finger för drogliberalism, men jag gör det ändå.

Jag har sett för många slemmiga idioter fumla med små plastpåsar under bord och väsa: Ska ru ha lite näsa, bruden?

Har tröttnat på att folk knaprar piller som om det vore Nonstop.

Så länge våra journalister, fashionistor, skådisar, sportstjärnor, programledare och idoler knarkar kommer vanligt folk att apa efter, då kan det ju inte va så farligt?.

Eller som den artonåriga anorektiska bruden jag stod och fyllerökte med häromveckan sa:
Det är ju bara lite pulver man blir glad av, glad och smal.


Läs hela artikeln här på sid 6.

Kommentarer
Postat av: Jex

Missbruk/Beroende av alla slag har verkligen ökat markant i samhället idag. Otäckt att det på något vis blivit helt ok att dra en lina mm men samtidigt är det positivt på så sätt att det minskar skammen för de som är anhöriga till missbrukare. Om en känis gör det är det liksom mer ok.. Sjukt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback