Egen bok, sommarlov, Jesus och firmafest...

Sommaren överraskar.

Plötsligt är allt över en, vackert väder, ledigt och t.o.m. badmöjligheter.

Man borde få gå en kurs och förbereda sig, gå på invänjning. Par brukar bråka på semestern, förmodligen för att de har för stora förväntningar och obearbetade konflikter och åsikter. Som sagt, en kurs borde väl passa i vårt land.

När man gifter sig behöver man inte veta ett dugg, därav många skilsmässor, tror jag. Kyrkan borde ge kurser (vet att det finns, men de är få).

Avslutning för många skolor idag. Även jag skall gå på en, sitta i gröngräset och höra vackra tal och känna förväntningarna hos barnen. Härligt. Somrarna var längre förr. Känns det som.

Var och fikade vid Forsmarks värdshus igår, där var det någon form av firmafest. Kom med min skinnväst med ryggmärke, Jesus disciple. De samlade drack öl, lyssnade på trubadur som spelade 60-tals hits. Tänk förr kunde det varit omvända roller. Bättre att dricka livets vatten från Skaparen, än att dricka det skapta som ger baksmälla.

Märkligt att en biker-bibel kan förvandla. Skall tala om detta på fredag på en kristen bikerträff på Ågesta gård under temat: Vad en biker-bibel och Gud kan göra.
Läs mer här!


På lördag är det hojträff i Norrtälje, som jag givetvis skall besöka. Det brukar bli många tusen hojar på denna underbara träff. Härligt mingel.

Och på söndag är det prästvigning i Uppsala Domkyrka av min vän David Fredin. En skarp bra kille som säkerligen blir en bra präst. Känns ärofyllt att bli inbjuden.

Idag är det många som tar studenten. En härlig tid, livet med många möjligheter ligger framför många ungdomars fötter. En del av dem kommer få svårt att resa sig ikväll och i framtiden. Skål, säger många idag och även i framtiden.

Baksmällan kommer inte gå över för en hel del vet jag. En del börjar sin karriär som alkoholister pga. studentfyllan som startar upp allt. Det finns många möjliggörare till dessa fyllor. Hoppas du inte hjälper till.

Har som avsikt att släppa mitt examensarbete i bokform. Har fått hjälp av A-K, som gjort en enormt fin insats och hjälpt mig med orden. Tack, minst sagt! Hoppas arbetet kommer att stimulera fler till att läsa om det befriande budskapet som hjälper de brustna och utsatta.

Nu är det dags att gå ut och in i sommaren.

Leve livet, leve sommaren, leve Jesus.

Kommentarer
Postat av: Lars-Åke & Anna-Karin

Läste och håller med i det mesta i bloggen. Många bråkar säkert på före, under och efter semestern, men det slipper vi nuförtiden. Bara solsken i livet.....har varit värre.

Vi körde förbi dig (BMW körde om Honda ;-)och hamnade på samma träff, roligt att höra och prata med dig, ser fram emot att bjuda in dig (med din fru) till Höga Kusten. Länge leve livet på MC med Jesus.

2008-06-07 @ 00:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback