Mc dagar och kvällar. Tack för alla underbara möten!!

Igår kväll fick jag förmånen att tala på en kristen hojträff på Ågesta Gård, utanför Farsta.
Arrangör i år var Tyfri MC, och träffen är en årlig gemensam
samling för fem kristna mc-klubbar. Orden flödade och jag hoppas att någon fick med sig något inför framtiden.

Tillägnade kvällen bl.a. till Tommy Hasselgren, Network MC. Han begravs den 17 juni i Örebro. Hans ande var med mig.

Fantastiska människor, med mycket kärlek och det blev åtminstone för mig många meningsfulla möten. Så befriande när folk börjar tala med varandra, om det viktiga, det svåra och även det glädjefulla. Det gäller att man själv vågar öppna upp och att man visar sina egna känslor, då sker möten på djupet som kan förändra och förbättra.

Blev även intervjuad för Frälsningsarméns tidning. En trevlig journalist. Hoppas man skriver något som kan inspirera andra, det är ju det jag lever för. Att göra skillnad. Att påverka, så även andra vågar förbättra sina liv och växa till det de är avsedda för.

Träffade där ett härligt par som körde om mig på motorvägen, och som jag fick en fin hälsning av. Tack. Hör gärna av Er igen, maila mig direkt.

Träffade också några som håller på att starta upp en svensk avdelning av Christian Crusaders. Lycka till, fler nätverk och klubbar samt gemenskaper behövs som sätter Jesus i centrum och även människan.

I svagheten finns styrkan skrev Paulus i ett av sina bibliska brev. Detta tema levar jag efter och talade utifrån igår. Paradoxen är märkvärdigt befriande.

Vi lever i en värld där ytan för många är det viktiga, men bakom denna fasad kan allt krackelera i en svår fas. Livet är bräckligt och så vi människor. Så låt oss se varandra, låt oss bejaka det brustna och självklart även glädjen, vilket känns lätt när vädret är toppen. Fyll på din bägare med kärlek, se efter det goda och fyll på inför vinterns mörker.

Imorse åkte jag till Custom Bike Show i Norrtälje och minglade omkring med många tusen hojåkare. The Poodles lirade i värmen. Puh...

Att förenas i det befriande att åka hoj i Guds sanslöst vackra natur förenade oss alla, även om många har vilt skilda bakgrunder och förutsättningar. Dessa murar är rivna när diskussionerna om hojvägar, lack och mc-märken diskuterades.


Återigen hade Heavens Bikers ett litet tält på området där de delade ut Biker-Biblar. Bra och gott intiativ av Clarence och grabbarna.

Träffade Micke Boman som är prospects för dem, en god vän från Dalarna som jag alltid blir glad att se. Hans nylle sprider glädje och björnkramarna han delar ut är fyllda med omtänksamhet. Hojen hans hade rasat på vägen ner till Norrtälje. Återigen kan man väl säga: Micke, du förtjänar verkligen en fungerande Harley!!!

Strövade omkring bland bikers i ett somrigt Norrtälje som verkligen har levt upp som sommarstad, till skillnad från när jag var liten och sommarbarn i staden. Alla restauranger var fyllda och servicen på det haket jag och min kompis Benke åt på går nog under benämningen slowmotion.

Intensiva dagar minst sagt och imorgon skall jag till Uppsala Domkyrka för att se prästvigningen av min vän David Fredin och sedan blir det mottagning,

Återigen människor som satt Jesus i centrum i sina liv, men ändå så olika från mina hojåkande vänner. Alla behövs i Guds rike. Men ärligt så känner jag mig nog mest komfortabel i hojåkar kretsar. Born to be wild, är ju bikerlåten framför alla.

Hoppas och ber om en härlig hojåkar sommar.

Take care out there my bikerfriends!

Kommentarer
Postat av: Lasse Lindberg

"Orden flödade och jag hoppas att någon fick med sig något inför framtiden."

Micke jag kan garantera dej att ALLA tog något med sig hem att fundera på inför framtiden.

Jag hörde många som sa att det var en mycket stark vittnesbörd.

Mej berör våra möten mej jämt.

Får många gånger lite kännsla av tankeläsning men det har väl med våra gemensamma möten från AA trots att vi inte vart på något tillsammans.



Postat av: Mikael

Vi är alla unika och lika. Tack själv Lasse.

2008-06-12 @ 16:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback