Prästvigningsfest och sinnesrogudstjänst idag.

Uppsala Domkyrka.

Präst och diakonvigning idag. Min vän David Fredin vigdes, assistent var hans far Staffan, också han präst, liksom hans far.

En ofantligt mäktig gudstjänst, Biskop Ragnar Persenius höll en fin träffande predikan sprungen ur texten om den förlorade sonen, där han lade fram bilder som vi alla kunde känna igen oss i.

Bibelns berättelser är tidslösa.

Efter det följde prästfest i Gottsunda kyrka med många fina tal. Hamnade bredvid en präst som hade brottats med sin kallelse pga sin stamning. Gud använder sig av alla. Vi hade ett härligt samtal om just detta.

Dagen gick och jag ilade därifrån till en tredje kyrka idag till min gemenskap och mina kompisar inom 12-stegs rörelsen som firade sinnesrogudstjänst i Salabackekyrkan, Uppsala.

Härlig delning av hur Gud vände en narkoman och alkoholist för 12 år sedan när han var på sin botten. För människor är mycket omöjligt, men för Gud är allt möjligt har jag märkt.

Är så tacksam för att jag vågade vända mig till Gud för att be om hjälp med min trasighet.

Och han är med mig i varje andetag, och nu är jag medveten om det.

Tack.

Kommentarer
Postat av: David Fredin

Tack själv Mikael! Det blev en väldigt fin dag och jag är glad att just du var med!

Postat av: Mikael

Tack själv David!



Det var hedersamt att få bli inbjuden efteråt till Din fest. Var rädd om varandra nu. Glöm inte bort varandra pga jobbet. Äktenskapet kommer först, det finns ju alltid jobb kvar. Kärlekn är för viktig för att slarva bort.



Guds Frid.

Mikael

2008-06-12 @ 16:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback