Tack för fina kommentarer...

Har fått en del snälla omdömen gällande mitt tal i helgen på den kristna hojträffen utanför Farsta.
Till Er alla - tack. Orden värmer mitt inre.

Alla behöver vi uppmuntran.

För en hel del år sedan arrangerade jag en konsert åt ett företag där jag engagerat Svante Thuresson. Efter giget kom min klient fram och undrade om hon kunde tacka Svante. Visst, sade jag. När hon så gjort sade Svante, att det är sällan någon säger att han gjort en bra konsert efteråt. Alla tar för givet, verkar det som.


Vi måste alla komma ihåg att ge positiv feed-back till varandra. Och konkreta råd när någon gjort något mindre lyckat.

Se människan, Ecce Homo.

Det är när vi bekräftar varandra, som vi kan känna att vi finns till, att vi är älskade, att vi duger. Även när vi gjort fel och får kritik, för då bryr sig någon om en. Allt för många är osedda idag...

Idag skall jag på två spännande möten, ett svårt. Brustenheten är sprungna ur bägge.

Vädret skall bli mindre bra. Men i mitt hjärta är det sol. Tack vare er....

Gör som Gud, bli människa. Visa upp glädje och sorg. Det finns alltför många vandrande fasader.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej. Jag hoppas att ni har det bra där uppe. Här nere har vi haft mycket den senaste tiden. Vår älsta son har tagit studenten och vi har firat farfar som fyllt jämt. Det har varit mycket folk runt oss och tidvis har jag varit helt slut men samtidigt har det varit mycket roligt.



Jag hoppas att ni får en trevlig och skön sommar du och din familj.



Åsa

2008-06-10 @ 10:56:21
Postat av: Mikael

Hej Åsa! Kul att höra av dig!!! Vad har du för bloggadress nu igen? Tappade den när min data rasade. Var rädd om dig. Hur mår Stefan och hur går det för honom? Hur är det själv?



Allt det bästa.

MVH

Mikael.

2008-06-12 @ 16:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback