En kommentar som är värd att notera om vindrickande mammor som ammar..

Fick ett inlägg, som ville vara anonym, vilket jag alltid har svårt för. Står man inte för sina åsikter, men det kan givetvis finnas orsaker bakom som är svåra att redovisa.

Nåväl, respekterar detta, här kommer det:

Hej!
Du följer ju det mesta som rör vår såkallade svenska alkoholtolerans, därför skriver jag detta!
Idag var måttet rågat för mig. Det är, enligt både tidningar och radio, (Tv har jag ingen så detta medium kan jag ej svara för) numera helt ok för ammande mammor att dricka alkohol. Eftersom jag själv är en "lång ammande " mamma, 4 söner och nr tre ammades i 5 1/2 år, de andra 2 år minst. Vill bara vecka debatt om detta!!! Skulle aldrig för mitt liv dricka vin till maten under dessa år, eller något annat"starkt" heller. Barnen är vår gåva! "mamman"


Undersökningen har säkerligen varit baserad på hur mycket vin man kan dricka utan att barnen skadas. Punkt där.

MEN... man har säkerligen inte i denna studie sedan baserat den på att det finns de som går igång på alkohol, detta gäller både för mamman och barnet, som med fel gener kan bära på beroendesjukdomen.

Studier är begränsade, man gör dessa avgränsningar, därav kan resultaten utelämna andra viktiga faktorer.


VISSTE NI:
- att i Sverige misshandlas 10 kvinnor i timmen
- och en kvinna i timmen våldtas.

Detta timme efter timme, året runt. Alkohol är oftast med i detta inslag.

Skål på Er därute!
Hoppas det inte kommer en bitter eftersmak.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback