Sorg och glädje, märklig dag...

Tommy Hasselgren har idag flyttat hem till Jesus.
Min kompis Tommy Hasselgren

Fick ett meddelande imorse, att Tommy somnat in efter flera års verklig kamp mot cancern. Blev oerhört ledsen.

Träffade min vän för fyra år sedan på en kristen hojträf f som Network MC, en kristen hojklubb i Örebro ordnade och som han bl.a. drog igång. Sedan har vi haft kontakt.

Sist sade han; "det spelar ingen roll hur sällan vi talas vid, för samtalet tar vid där det slutade..". Just nu är samtalet här på jorden avslutat. Hans tro och kamp inspirerade mig och jag lovade honom att jag i min framtida prästgärning skall ta med hans energi och att kämpa för de som ingen ser.

Vi är bägge outsiders från början, det är kanske därav vi fann varandra direkt. Tommy satte avtryck där han kom och det fanns säkert de som retade sig på hans sätt och väg, men vi fann varandra. I svagheten finns styrkan.

I ett sms skrev han (vilket jag fick berätta sade han) för ett par veckor sedan, då han hade fått oddsen vid det nya cancerbeskedet på 1% att överleva.

"Det spelar ingen roll hur det går. Jag har ju Jesus".

Tala om levande tro, som bär genom det svåraste. Inga dogmer på låtsas, ingen spelad helighet. Jesus i centrum.

Tommy, jag är helt övertygad att du redan idag går bredvid Jesus och ser oss.

Kom ihåg Kompis, jag saknar dig redan och du sade själv att det spelar ingen roll hur länge sedan det var vi talades vid, så börjar samtalet om direkt. Nu får du vakta mig och min prästgärning, så snackas vi vidare när jag förhoppningsvis kommer till himmelriket.

Tack för våra samtal.

Hörru, fick godkänt på mitt examensarbete idag. Har nu en teol. kand. efter 4,5 års studier. Nu väntar bara praxisterminen, men den börjar inte förrän till våren, så nu är det studieledigt. Sedan är det prästvigning nästa sommar.

Då kommer du också vara med Tommy. I mitt hjärta.

Kämpen från vidderna, som du skrev om dig själv i dett sms. Hoppas du har det bra där. På vidderna. Och du har säkert en ball mc där uppe i himlen och då är den absolut mest och bäst polerad, eller hur...

Take Care Tommy.


Din Kompis Mikael.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback