Att våga gå på vatten...

Läskigt.

Allt annat är ljug för mig.

Idag skall jag tala på eftermiddagen på
Livsväg 08 på Johannelund i Uppsala under en kristen konferens. Vad skall tas upp? Jag kommer att använda min livsresa som en metafor för andligt växade, med utgånspunkt från den personliga botten.

Hur skall man bli fri från sitt "inre hål" tas upp och jag använder bl.a de beprövade 12-stegen mot tillfrisknande och andlig tillväxt. Gud får leda mig. Ske Din vilja, inte min.

Att tala inför en mindre grupp, då det är flera seminarei idag, är svårare än att prata inför många, man kan inte gömma sig, alla blir så nära, man kommer inte undan.

För att tala krävs det mod och kraft från min högre makt, liksom Petrus behövde mod för att resa sig upp ur båten, när han var ute på djupt vatten, för att resa sig och stiga över relingen för att möta Jesus i det okända, sin Skapare, för att försöka bli sann.

Eftersom det är en kristen konferens bör jag inse att alla inte bär på samma bilder av livet som jag har med mig i mitt bagage. Å andra sidan behövs det nog mer frimodighet, mer bränsle på den kristna brasan, så att elden sprider sig...

Åldern är från 20 - 35 år. Och så jag, som både är ett frustet barn och en gammal man i vissa avseenden, allt på gott och ont.

Ber att jag idag förhoppningsvis kan skänka hopp, inspiration och kraft till växande för andra och för mig själv, så man kan bli sitt sanna jag.

Ärliget är A och O idag. Alfa och Omega, början och slutet, precis som Gud beskrivs i Bibeln. Har du tankat Guds Ord idag för din inre resa?



Vore kul att få några kommentarer efteråt? Varför inte här på bloggen. Bra som dåliga, det är genom konstruktiv kritik och öppet sinnelag som man kan växa. Vill bli sann.


Kommentarer
Postat av: becca

jag imponeras av dig, du berör

Postat av: malin

ingen har gått obemärkt förbi av godiset i papperskorgen -har diskuterats i många sammanhang efteråt.

spännande hur vi som människor inte kan anpassa oss efter de sjuka oavsett om det är beroende eller allergier utan fortsätter men "det vanliga" för att det går av bara farten...



tack för föredraget -det var intressant!

2008-11-19 @ 11:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback