Folk dör och politikerna överväger...

Det gör så ont. Så ont...

Varför vill man inte förstå. Varför?
Jag kan uppriktigt inte förstå varför man tydligen skiter i barnen och de vuxna.

Både i Sverige och som nedan larmrapport visar på i England.

Har suttit i timmar med olika företrädare från olika organisationer som säkert vill väl, men som tydligen inte fullt ut förstår, inte vill förstå, är fega eller så är det något annat fel, eftersom det händer alldeles för lite för de utsatta, framförallt för de glömda barnen. Bevisligen.


Idag står det bl.a. i Dagen.

"Kraven på en mer restriktiv alkoholpolitik växer i Storbritannien. I en rapport från inrikesdepartementet beskrivs hur alkoholkonsumtionen bland unga britter ökar kraftigt..

Sjukhuskostnaderna till följd av för hög alkoholkonsumtionen har stigit kraftigt. 600 000 vuxna blev inlagda på sjukhus för alkoholskador mellan 2002 och 2007.


Under samma period var det närmare 25 000 barn under 16 år som fick vård efter att ha druckit alkohol, drygt 600 av dem var yngre än tio år."


-Vad är det för fel på människorna som inte fullt ut griper in? Det handlar om alldeles riktiga människor som går under, som vi tillåter att gå under. Detta därför att de flesta tydligen anser att det är en rättighet att dricka alkohol.

Idag mår minst 400.000 barn i vårt land (där man haft en nolltolernas vision i trafiken, men inte hemma), närmare en halv miljon individer, förfärligt dåligt. Det är söndag idag och de vill bli älskade och ha det lugnt hemma. Det borde vara varje barns rättighet (det är ju det enl. barnkonventionen enl. FN, åtminstone på pappret, så det kan vi försöka gömma oss bakom).

Jag lider. Gör du det?

Dessa barn och deras föräldrar lämnar mig ingen ro.
Det gör så förbaskat ont.

Barnen kan inte välja. Kan du?


Kommentarer
Postat av: Liselotte

Nej, barnen kan aldrig välja - de får betala det yttersta priset. Det är också min största sorg.

Vi lever i en tid, när människor tydligen väljer att vara blinda. Det här med alkohol har blivit så givet - det är som om det inte går att ifrågasätta, man blir själv mer eller mindre ett UFO, om man inte hakar på. Fast folk läser om alla skadeverkningar på alla livets plan, så är det, som om det inte angår dem. Det är inte bara alkoholberoende och narkotikaberoende utan också spelberoende, sexberoende, shoppingberoende, sockerberoende, som människor fastnar i. Hur kommer det sig, att människor använder sin frihet till att hamna i slaveri? Det är nästan något sataniskt över det hela. Man vill vinna hela världen, men på kuppen förlorar sin själ. Ändå tror jag, att har man själv levt i denna fångenskap, fått öppnade ögon och bytt spår, så blir man mera lyssnad till än den som hållit sig utanför. Jag kan, precis som du säger, göra mitt på mitt håll, men du har ett ännu starkare vittnesbörd, med ännu större genomslagskraft. Du är där du ska vara, du har en alldeles särkild uppgift i detta, det tror jag. Inte ensam men med Guds hjälp.

Önskar dig allt gott!



Liselotte

Postat av: Mikael

Tack för Dina rader, de värmde.



Vi får alla försöka stötta varandra så att vi ger nya bilder i en värld som är alltför brusten.

2008-11-17 @ 10:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback