Komikern Pia Johansson är också ett....

Finns så mycket jag också vill skriva om.

Allt från gamla musikhjältar, jag var ju dj i över 16 år, till att skriva om bl.a. bra böcker, men....

Återigen idag i TV i "Efter tio" så intervjuvas en skadad människa, denna gång Pia Johansson (känd från bl.a. Parlamentet i TV) då hennes sommarprogram i radio i somras väckte känslor hos många. Hennes pappa var alkoholist, således är också hon ett glömt barn, vilket hon skall tala om strax i TV.

Två dagar i rad i TV-programmet med Malou. Inte är det en tillfällighet. Det är som en snöbollseffekt.
Allt för många har varit begravda i skam i sina familjer. "Sanningen skall göra oss fria"....

Förresten så gillar jag fortfarande Eagels och deras förmodligen sista CD, som kom för ett år sedan...


Kommentarer
Postat av: Lasse Lindberg

Hmm ja du det är mycket sorgligt att det ska vara på detta viset.. Men det känns på nått vis ändå bara som att det är toppen på isberget vi ser i denna fråga. Där julen ju ska vara denna fina tradition då man ska vara tillsammans och umgås. Men ack hur många barn finns det väl inte som helst skulle vilja slippa dena högtid pga detta med den listige Kung Alkohol.

Kul att även du min kompis gillar Eagels. Häfftigt att dom har i mina ögon lyckats att göra en cover på sin egen låt som är bättre än orginalet.

2008-11-14 @ 00:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback