Se Mikael Bedrup i studion med Ulf Ekman...


I senaste
ulfekman.nu är jag på besök i deras studio och intervjuvas av Ulf Ekman.

Så här beskrivs programmet på Livets Ords hemsida:

"Man diskuterar samhällets och kyrkans syn på alkohol, dess konsekvenser och påverkan på familjen. Mikael som är debattör och teologistuderande, har själv erfarenhet av alkholmissbruk i familjen"

Vad tycker du om programmet
och om det som sades?

Har vi fel? Ärligt talat, det är viktigt att höra Din röst, så kommentera.

Var frimodig, det gäller vår framtid - barnen, därför vill jag läsa vad just Du tycker, så kommentera detta inlägg och programmet här.

Se programmet här....

Kommentarer
Postat av: Liselotte

Det är mycket, som behöver komma fram i ljuset; Barnen som behöver ses, tas hand om, bekräftas, men som får finna sig i den personlighetsförändring av sina föräldrar, som alkoholen medför. Samma barn, som får lära sig att hålla god min i elakt spel av lojalitet till föräldrar och som dessutom många gånger får ta över ansvar både för föräldrar och yngre syskon. Att nyttjande av alkohol i församlingar har blivit allt mer lovligt är också alarmerande. Någonstans borde finnas en frizon från alkohol, där den som haft alkoholproblem kan leva ett socialt liv utan återfall. "Skulle Gud ha sagt" är människans skötesynd, likaså att förverkliga sig själv på egna villkor utan tanke på medmänniskan. Tyvärr har många upplysta men oväckta församlingarmedlemmar intagit samma position som "världen". Mycket finns att säga, men det mesta tycker jag ändå framgick i debatten mellan dig och Ulf Ekman. Jag hoppas, att det ljus du sprider ger återsken...Ha ett gott slut på denna helg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback