Behöver idag goda nyheter...

Behov av positiva inputs.

Vart har humorn tagit vägen. Visst finns den, men i ex. media, tv och radio, verkar den inte prioriteras. Det är inte ironi man behöver, utan glad humor som får en att skratta innerligt och igenkännande. På helgerna är det oftast mest tv-serier med mord och dumheter.

Läste på nätet nyheterna imorse och jag orkar inte matas med mer elände, framförallt ältande i det onda där man inte har en plan på motkraft. Menar inte att man skall undvika att se det som behöver förändras, men när de kommersiella makterna tjänar pengar på andras problem utan att själv gripa in, så är jag inte intresserad. Att avslöja är viktigt, således behövs nyheterna också följas upp med vad man kan göra, inte bara avslöja och stoppa bevakningen där.

Vi alla misslyckas, vi är människor, men vi har också kraften att förbättra.
Ibland har vi inte orken, själv har jag just nu väldigt ont i mina axlar samt svår astma, men jag kan alltid göra något, dvs. förmedla glada nyheter. Det är därför jag kallar bloggen, Mikael Bedrups goda nyheter.

När vi själva inte orkar, när vi nått botten, finns kraften där. Det har jag hört av tusentals vittnesbörd, att de hittat vändpunkten i "en makt högre än hos dem själva". Men det som krävs är att men bett om hjälp, som är så svårt i vårt individualiserade land och där inställningen, ensam är stark, verkar prioriteras.

Det glada budskapet brukar vara nyheterna om Jesus Kristus, att Gud vill oss väl, därför kom han till oss och om vi ber honom om hjälp, så får vi kraften.

Gud hjälp mig genom den här dagen på ett positivt sätt, ge mig kraft och låt mig vara en positiv kraft även för andra.


Vi alla behöver goda nyheter så var och en kan förbättra världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback