Miljöbil har parkerat hemma hos mig...

Ta ansvar.


Gör en lång historia kort. Våra bägge bilar har pajat, de är på verkstad. Det blir dyrt.

Tog ett samtal med mig själv, först med huvudet, sedan med hjärnan. La sedan ut mina funderingar på offert. Gud svarade och fick avgöra.

Har haft flera BMW´s. Dyra bilar i alla avseenden. Senast nu var det en s.k. SUV, en Landrover som nu renoveras och skall säljas.

Åkte runt under flera dagar och skaffade information, sedan föll valet på en miljöbil som jag nu köpt. Skall jag bli präst bör jag försöka agera för en bättre värld.
Bilen är en av de minsta jag sett och åkt i. En Hyandai i10.

Finns AC, elfönsterhissar, bra stereo, snygg inre design, kul att köra, men accet uselt. Bilen billig i inköp, med enorma garantier, och nu det bästa - den drar bara 0,4 liter bensin milen landvägskörning och 0,5 blandad körning.

Förstå, detta är en vinnarbil för min plånbok, miljön och framtiden som är mitt barns och hennes ev. kommande barns, Och jag får bara göra lite avkall på komfort och åka en mindre flashig bil.

Fler präster borde åka miljöbil. Bilen är billig, nu finns inget försvar. Dags för allmän disussion,

Svenska Kyrkan skall snart ha en klimatkonferens, så här borde tidningarna kolla igenom hur många kyrkoanställda som privat kör miljöbil, eller hur...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback