På turné hela denna vecka. Igår bl.a i Eskilstuna...

Var är jag....

Kort resumé.

Igår var jag och föreläste för "Vara vettig vuxen/Hela Människan" i Eskilstuna. Fullsatt blev det och många spännande frågor vågade man lyfta upp efter min delning. Modigt av Er som var där.

Vågar man gripa in om man ser att barn (glömda barn) verkar ha det svårt i en familj? Vad är det farligaste som kan hända?

Återigen, som jag sade där. Det är inte hatet som dödar, det är likgiligheten (citat från Eli Wiesel, "Natten").
Eskilstuna-Kurien var där.
Läs deras artikel här... (skrolla ned på sidan så hittar du artikeln om mig längst ner).

Snabb transport till Stockholm därefter. In på Intiman och förhandsvisningen av "Footloose".

Andra förhandsvisningen denna vecka, kul. BROLLE hade huvudrollen, dottern hade tagit sig till föreställningen och vi fick se hennes IDOL där. Han var med för lite, tyckte hon efteråt. Bra och kul föreställning. Många duktiga aktörer. Sanna Ekman och Petra Nielsen fick nu spela tanter. Tiden går, så att dessa fd dansare nu fått nya roller.

Och vet Ni vad föreställningen handlade om?
Flodhästen i vardagsrummet och glömda barn. Märkligt....
Det jag hade föreläst om tidigare under dagen var nu en föreställning. Jag misstror slumpen!!!

Nu är det dags att i hast ge sig iväg till Fryshuset i Stockholm och möte med nätverket Chaplin. Och bensin är dyr...

Men vill göra skillnad.
Det är inte hatet som dödar, det är likgiltigheten. Det skall inte hända mig, har jag valt.


Har du valt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback