Dags att sjunga ut......

Rädsla.
RÄDSLA.

Har aldrig sjungit. Kan inte och har inte befunnit mig i sådana sammanhang att det har varit nödvändigt.

image335
Min första sånglektion genomförde jag idag.
Precis som man sett på film.

Står mitt emot varandra och sjunger i skalor.
Åtminstone försökte jag efterhärma.

Det gick bra.
I mitt huvud.

Men mina stämband var rebeller. Eller så var de kreativa.

De ville nog konstruera alternativa uttryck jämfört mot sångpedagogen Marias. Så ser jag det.
Men inte Maria... tyvärr.

Trist att bara sjunga en ton åt gången.

Nåväl, det blir att köpa singstar till dotterns playstation. Och när hon inte är hemma får jag låsa in mig i hennes rum och tjuta.

Hoppas inte grannarna går förbi för en gång skull.
Man kanske blir anmäld för att spöa hunden.
Eller att hunden anmäler mig för vanvård....

Jag tänker inte ge upp. Saliga äro de saktmodiga, står det i Bergspredikan (Matteus evangeliet kap. 5).
Sådan är jag för en gång skull, gällande sång.

Många märkliga saker skall man genomföra (genomlida) för att bli präst.
Men det är oftast kul (vet inte om sångpedagogen och hunden tycker likadant).

Nej, nu skall jag nog ge mig på Jussi Björlings: Till havs....

Tack, säger nog alla hemma.
Att han inte gör det här.
Utan till havs....

Kommentarer
Postat av: Lasse Lindberg

Hejja Micke.. Kul då får jag önska dej välkommen till vår gospelkör då kanske du krypit ur skalet lite till. Vi övar måndagar mellan 19.00 och 21.00. Skulle du tycka det är sent så å långt så får jag väl höra av mej då vi har en längre typ körhelg tillsamman. Kan det vara nått??
Skickar med dej en liten sak som jag tycker e' mycket trevlig i böckernas bok.
2:a Korinthiebrevet 13 kap vers 11
Lasse Lindberg


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback