Märkliga saker, minst sagt...

Ibland tror man det inte är sant.

Den senaste tiden har jag varit med om saker som är minst sagt svårförklarade, även av den mest klentrogne.
När man är med om händelser som inte kan förklaras på ett vettigt sätt är det väldigt svårt att förklara annat än på ett onaturligt sätt då det strider mot vetenskapliga lagar.

Som jag ser det är det Gud som återigen talar till mig och det på ett oerhört konkret sätt. Kan inte berätta hur då det kan skada folk i min närhet, men märkligt var det. Sannerligen! Och allt bottnar i att man inte velat säga hur saker och ting förelåg, troligen pga. just skammen.

Efter mitt vittnesbörd i Rapport har jag fått många positiva reaktioner, men några få var det inte. Självklart kommer dessa röster från de som vill dölja sanningen. Och detta av olika skäl, kanske fräsmt pga. skam. Skam är något som människan har, medan skuld får man av det man gör, således är skammen mycket svår att ta bort då den förmörkar en människas liv, framförallt om det inte finns någon dom eller befriande sanning.


"Man skall säga som det var, för då kommer man ihåg vad man har sagt"; sade en nära anhörig en gång. Sant, men så svårt.

Efesierbrevet 5:11-14:

"Ta inte del i mörkrets ofruktbara gärningar. Mer än så - avslöja dem - vad sådant folk har för sig i skymundan är en skam till och med att tala om. Men när alltsammans avslöjas av ljuset blir det synligt, för överallt där något blir synligt finns ljus".

Jesus sade: "Sanningen skall göra oss fria".


Tänk vad vi människor krånglar till livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback