Tid, tålamod, tolerans och tacksamhet...

Min vän Bengan, med signaler från himlen.

Träffade honom för över fem år sedan. Annorlunda, briljant och skärpt, trots allt.
Jag tror han var en av de skarpare när allt fungerade, men pga för mycket uppdrag (på hög nivå) så fick han ordinationen att äta olika tabletter av företagets läkare. Allt för att producera mer åt makten.

Resultat: pillertrillare.
Detta i kombination med arbetsmissbruk och hög intelligens är ingen bra kombination.
För ett par år sedan ägde han i stort sett bara det han hade på sig. Innan - största huset, flådigaste jobbet och de svåraste uppdragen i landet.

Fallet går snabbt...

Han fick upprättelse av makten innan han dog för några år sedan.
Mig lärde han en hel del, även om han blev förändrad pga. sjukdomen, som han tillfriskande ifrån en hel del.

Han var en snitsare.
Ingen bar upp en elegant kostym som Bengan.

Han slog på  sitt knä och sade: "tid, tålamod, tolerans och tacksamhet". Deviser om tillfrisknandet. Ser honom framför mig. Dessa rader är till minne av en kämpe, som spred glädje, men också oro. Man blev berörd i hans närhet.

Har gjort en ny hemsida för mitt företag, en enklare, tänkte därför på Bengan, eftersom det tar tid att fixa och ibland vill man nästan ge upp, men så kom hans ord till mig. Från himlen.

Vem har sagt att man inte finns när man är död...

Se:
www.nojeshuset.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback