Allt är ok, jag mår bra, sade människan medan världen rasade...

Jag mår alldeles underbart. Har inga problem...

Kläderna var i oordning, minst sagt. Osade sprit lång väg, gammal invand fylla.

Allt hade rasat, allt hade försvunnit. Vedebörande hade inget kvar längre, förutom en hel del pengar. Vänner, familj, bostad - allt hade försvunnit pga. alkohååålet skulle fyllas.

"Men jag har inga problem!" "Allt är ok"; sade människan till mig med dimmig blick.

"Vill du bli frisk?"

"Nej, jag har inga problem"!

Så kan det gå en dag i en människas liv. Den personliga botten ser olika ut, och infinner den sig inte, så dör man alltid i sjukdomen alkoholism.



"Så kan det gå, hå ja ja", skrev Kurt Vonnegut i boken Slakthus 5 efter varje sorgligt kapitel.

En dag i mitt liv. Vilka ögon ser du omgivningen med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback