Stieg Larsson totalfängslade mig...

Deckare eller fiction tilltalar mig inte.

Trodde jag.
 
"Män som hatar kvinnor" tog mig in i sin handling direkt och släppte inte taget på 1,5 dygn. Nästan 500 sidor med Mikael Blomqvist och Lisbeth Salander i en skrämmande berättelse som skildrar en dysfunktionell släkt.


Del två har jag nu framför mig, skall bara äta en smörgås sedan slukar jag även denna bok. Natten blir lång...

Brukar inte intresserar mig för denna genre, men detta är något utöver det vanliga.

Vill inte tillbaks till vanliga livet som stör mig med dagliga ting. Hur skall det gå?

Är inte sjukskriven längre, men axlen krånglar fortfarande.

Skulle åkt på min vän Tommy Hasselgrens begravning, men av olika skäl kunde jag inte detta tyvärr. Men du är ständigt i mina tankar Kompis.

Tog en tur till Ulva Kvarn på min Harley på kvällskanten och såg många fina gamla bilar. Designen var viktigare förr. Skönhet är viktigt i alla lägen. Vem skapade skönhet från början?

Läste en undersökning idag att homosexualitet är medfött. Som om det är en nyhet.

Skönt att koppla av. Och det gör jag genom att läsa...

Kom ihåg att min läsarkarriär började på allvar med ARN-böckerna, det var många tusen böcker sedan. Synd att jag började att läsa så sent i livet, men hade då nog inte sinnesro.

Tack Gud att du gett 12-stegs rörelsen verktyg för att hjälpa människan att få frid, med sig sig själv och andra.

Förr hade jag kört långt på min hoj ikväll, det behöver jag inte längre. Det kallas för geografisk flyktbenägenhet, som kan innebära ständiga flyttar, resor, besatthet, att träna, jobba etc.

Stieg Larssons hjärta slog ett helt liv. Tack för det. Alla har vi en uppgift.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback