Folkfest - festligt, folkligt och fullsatt på gigant mc-träff i Norrtälje....

I lördags var det den årliga mc-träffen, Custom bike show anordnad av Twin Club MC i Norrtälje.
JAG VAR FÖRST BETALANDE IN..... Stort på något konstigt sätt.


Åkte hemifrån kl. 0720, sedan gick jag hela dagen där. Fotade, minglade, njöt av alla underbara hojar, bikers, allmänna besökare och spännande möten ända till kl. 1730.

Träffade otroligt många som jag kände. Kul. Många kristna hojåkare med kors symboler på sina ryggmärken, de tilltar i antal år från år....


Heavens Bikers MC hade ett mc-tält och gav bort biblar, sålde suppporter tröjor och märken och tog sig tid till att tala om sin tro med nyfikna. Kanon intiativ!!!

Träffade också vännerna från TYfri MC, tennistränarens Staffan, min son, min skolkompis med hennes kille bl.a...

Cruisade långsamt hem, åkte över Väddö, Älmsta. Roslagsnaturen och vägarna är underbara. Den här träffen och Mälaren Runt i augusti, är de stora höjdpunkterna på min mc-säsong.

Blev sjukt sugen på att köpa en chopper, se bild nedan. Men stelben, dvs. utan fjärding, framåtlutad i 40 mil, aj, aj... men cooooolt. Såldes av Mkher - 250.000:- totalt färdig och reggad. "Motorbikes is runnning......"

image69


Många blev nyfikna på credot på min väst, för vårt nätverk. Kul.

Kolla: www.nogg.se/jesusdispiple


Imorgon börjar min prästpraktik, den sista i Gottsunda församling. Förvänansfull, men när vädret är som det är idag, sol och kanon, så lockar inte bara Vägen (de första kristna kallades så) utan också vägarna på hojen...

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie Buske Feldt

Hejsan....fick din sida av Lasse på Tyfi..ska ha en träff i Hälsingland i augusti med MC gudstjänst och undrar om du ville hålla i den.Det blir den 25 augusti...träffen heter Ängraträffen och rumstrerar på Ängra som ligger 5.5 mil norr om Färila eller 6 kilometer från Lassekrog.
Hör gärna av dig Mvh/Britt-Marie

2007-06-05 @ 22:17:21
Postat av: Micke

coolt med kristna bikers!!:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback