Om Gustav Wasa visste..........

Förutom att studera, äger jag ett eventföretag sedan tidernas begynnelse.

Snart skall vi för en klients räkning genomföra och ansvara för ett event på Uppsala Slott.
Tanken slog mig om framtiden....

Undrar om Gustav Wasa kunde tänka sig att hans försvarsborg blev en fest anläggning.
Å andra sidan var det säkert fina baler under gångna tider också.

"Narrar" i alla tider har underhållit vid hov och slott. Denna gång blir det bl.a. Klasse "Banarne" Möllberg, som jag idag var på anrika Ofvandahls Konditori och fikade med.
image320
"Har Ni vatten också?" frågade Klasse en av de anställda.
"Va.... Är det slut på bordet långt där borta...?".

"Ja", svarade Herr Möllberg.
"Är det säkert?" , svarade tonårsflickan med dödskalletatueringar som skulle föreställa att jobba där.

"Hörr´ru.. det finns inget vatten kvar i kannan där borta...", ropade hon till någon som förmodligen skulle föreställa att "jobba" där.

"Är det inte kvar....", svarade hon trött.

"Nej..." sade den första släpigt.

"Inga problem tjejer", sade då jag.
"Jag kan gå och hämta och fylla", sade jag vidare.

"Jyst" sade den trötta tatueringsbruden, utan att ens orka lyfta sitt trötta huvud och se på oss.

"Hoppas ni inte blir trötta bara", försökte jag säga så ironiskt som möjligt.
"Närrå, vi tar det lugnt....".

Jåsa.....
Brukar säga att: "det var inte bättre förr, men det är sämre nu....."

Gustav Wasa hade säkert spärrat in dem i en av fängelsehålorna under Uppsala Slott, kastat nyckeln och därefter istället tagit sig en eller flera sejdlar skummande öl och istället lyssnat till underhållningen av sin narr. De hade nog då velat ha vatten efter en tid....

Jag försökte glömma serveringsliken, drack istället min skummande cafelatte och liksom Gustav lyssnade jag på vidare på underhållaren Klasses och hans roliga anekdoter.

Undrar om det finns fängelserum under Ofvandahls konditori???....

Det verkar ju som de duktiga servertriserna har tagit slut.
De kanske är inlåsta.

Isåfall var de fel som blivit inlåsta.
Det fanns en tid då servetris var förknippad med ordet service. Men det var för länge sen´.....
Utvecklingen går framåt. Sägs det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback