Ont och gott....

Ledsen...

Har inte hunnit blogga varje dag denna vecka pga. introduktionsveckan på
Johannelunds teologiska högskola. Detta inför mitt femte året. Är ju färdig med min teol. kand-examen, men man måste också medverka i separata profilkurser som ges där under hela utbildningen. Tiden har rusat fram så här efteråt, men det gjorde det garanterat inte under gångna terminer och under alla timmar med uppsatsskrivande. Puh....

Denna vecka är temat "att predika över Gamla testamentet". Inte helt lätt, men intressant. Idag var det bl.a. en teologieprofessor från Oxford. Men att sitta många timmar på usla stolar i aulan i Lötenkyrkan är åtminstone för mig förödande, där man även skall skriva ut skrivstöd, är direkt dåligt för min kropp. Har ont.

Har nu fått astma medicin med cortison, som jag förmodligen behöver hela livet. Och dyra är de. Puh... Inga inkomster denna termin. Gör i stort sett ingenting sedan länge pga. obefintlig ekonomi.

Har i stort sett bara hemmet och Uppsala under ett halvt decennium. Men i mitt inre har jag rest.
Och det är både billigare och naturvänligare.


Det onda kan ha något gott med sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback