Svårt att andas och aldrig fucka upp...

Aldrig fucka upp...


Nysvenska.

Språket förändras kontinuerligt. Så har det alltid varit.

Andra deckarförfattaren avverkad i mitt liv, nu den andra boken "Aldrig fucka upp" av Jens Lapidus. Den är direkt, rakt på. Språket gör ett avtryck, förmedlar stämning och visar på att Sverige är kulturellt och socialt uppdelat. Oroande, men är inte förvånande. Det finns olika "världar" i vårt land.




Aldrig kopplat...

Så fort det blivit kallt har jag under flera år hostat. Och när jag varit förkyld, som jag lätt blivit när jag tränat, har jag fått en efterhängsen hosta.

Blev kallad till sjukhuset igår.
Har tydligen bara 70% lugnkapacitet. Således astma.

Inväntar läkarnas dom i slutet av veckan.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej Mikael!



Kul att du hittade mig igen. Jag hoppas att det snart löser sig med jobb för er båda två och ses det gör vi alltid någongång. Vi har ju något trevligt att se fram emot.

VAR RÄDD OM DIG!

Lovar att hälsa och hälsa de dina du med.





2008-08-20 @ 18:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback