Framgångsrik affärsman rökte heroin på jobbet...

Förvånad? Inte jag.

ALKISEN OCH PUNDAREN ÄR SNYGG!
Få sitter på parkbänken, bara 2-3%.

Idag kan man i Expressen även läsa om läkaren som körde full till en operation. Kul att bli opererad av honom, eller...

De flesta ser normala ut utåt sett, men...

Idag 2008-02-07, såg jag "Efter tio" med Malou von Sivers.

Att dölja, var temat.

image485

Martin Sjöberg berättade att han gick in på toaletten på kontoret i Bryssel och rökte heroin, mellan det han rekryterade personal åt sina klienter. Missbruket kostade ca. 50.000 - 100.000:-/månad.

Allt började med alkohol.
Universitets studierna gick givetvis bra, det inre hålet måste fyllas, en kick-person är ju oftast duktig, men blev sedan av en doktorand introducerad i rökheroin. Kaka söker maka.

Utåt sett var allt perfekt, barndomen, studierna, karriären etc.

Ovanligt. Icke.

Fler än du tror. OERHÖRT MÅNGA FLER ÄN DU KAN FÖRESTÄLLA DIG.


Idag jobbar han med
att hjälpa chefer på företag och dess anställda i dessa frågor, med sina medarbetare.

Anledningen: Han ville fylla sin inre tomhet, sade han.


-Det är här lösningen kommer in, Gud, som nämns inom alla självhjälpsgrupper (såsom AA, NA etc.)!

  • Kyrkan borde verkligen försöka se att man kan hjälpa alla dessa beroendepersonligheter, framförallt erbjuda kunskapen om vem Gud är, så att han inte bara blir en suddig figur, som det lätt blir i dessa introduktiongrupper, där man närmar sig sitt autentiska jag och Gud.
  • Fortsättningen: Kyrkan borde ha diskussionsgrupper och bibelstudier.
Sällan möts jag av detta... Sällan.

Att dölja, är det inte det man gör i samhället idag, man kan inte förändra det man inte erkänner.


-Är du inte trött på att tala om alkoholism etc, sade en präst till mig nyss?
-Är du inte trött att tala om Gud, svarade jag?
-Va?
-Vi försöker båda tala om himmelriket och rädda syndare, sade jag, men vi får aldrig tröttna. För den Andres skull...

  • För du Budskapet vidare?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback