Konsten att inte tala en massa ord, utan att istället förmedla en vision...

Bevara ordningen, så skall ordningen bevara dig.

Kaos,
när allt omkring dig, är en röra, är det svårt att finna sinnesro. Att finna lugnet inombords. Borde vara enkelt, att stopp upp, framförallt genom att rensa, ta bort.

Har börjar rensa. Sakerna har flyttat in i mitt huvud, och vet du, de betalar ingen hyra.
Det man inte använt på ett helt år, borde avskaffas, eftersom de inte fyller ett tillräckligt syfte, eller hur.

Kläderna är rensade, mycket åker till Grottan, träffen för hemlösa. Badrumskåpet är fixat, man behöver som man inte så många artiklar. Tvål, deo, parfym och raksaker. Lådorna inne är sorterade, mycket kastas. CD-skivorna är sorterade, men här är det svårt att kasta. Skall bli intressant när jag skall städa på kontoret och i biblioteket. Hoppas jag är modig.

Nådde en punkt, en botten. Nu vill jag bli friare, från mina saker, de äger mig, istället för tvärtom. Kampen går vidare...


Skall leda morgonmässan
på tisdag i Lötenkyrkan, kl 0815. Mycket att hålla reda på, mer än man kan tro. Puh... Sätta ihop programmet, kontakta musiker, välja psalmer och texter samt reflektera över beredelseordet (som är en minipredikan) som jag skall ansvara för. Funderar på att inte skriva mer än i punktform, för att se hur det går. Vill försöka inför framtiden inte vara bunden till att skriva varje predikan. Men återigen här krävs mod.... "Ske Din vilja, inte min...".


Ikväll är det Soppmässa på
Samariterhemmets kyrka inne i Uppsala, där jag reflekterar och talar innan Sinnesrobönen. Hela denna gudstjänst måste kortas ner till max 40 minuter, våra gäster går annars, de tappar fokus. Så gör även jag många gånger i våra gudstjänster i våra kyrkor också. Tåls att diskutera. Att tala länge är ingen konst, men tvärtom...


Förmedla inte en massa ord när du talar, utan en vision och en känsla med hopp.
Det är en konst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback