Magnus Uggla - förhandvisning, Hedemora och Livets ord...

Det svänger.

Igår var jag och min dotter på förhandsvisningen på Cirkus i Stockholm. Ny show,
vilse i välfärdshelvetet, en revy med bl.a. Magnus Uggla, Johan Rheborg och Johan Ulvesson. Många kändisar och kul underhållning.

Blev omkörd på vägen dit av den mycket kompetente illussionisten John Houdi. Blev ett långt mobiltelefonsamtal mellan bilarna. Teknikens under. Vi har alltid spännande samtal.

Innan showen försökte vi hitta någonstans att äta och till slut valde vi Hasselbacken. En underbart god middag, miljön är fantastisk. Och priserna är verkligen inte lämpade för en prästkandidat, men det var så länge sedan jag åt riktigt gott och var på restaurang. Och min dotter är värd det.

Det kändes oerhört märkligt att återigen vara i samma lokal som jag var discjockey för en rockklubb som var inhyst där i början av 1980-talet, Slitz. Nu satt jag där 28 år senare. 28 år!!!!!!!!!!!......... med min dotter, och snart skall jag prästvigas. Mycket, mycket märkligt.

Min dotter och jag sade att hon lovade att försöka gå dit om 28 år och minnas vår kväll. Undrar vad hon då sysslar med? För inte tror jag ens i mina vildaste fantasier för 28 år sedan att jag skulle bli präst på gamla dagar. För det var precis det jag erfor igår, att jag levt länge. Men det känns inte så.

Nu duggar inbjudningarna återigen in. Efter att ha pluggat och levt som i vacuum i bokstävernas värld under ett halvt årtionde, verkar allt ha en ketchupeffekt.


Den 1 oktober skall jag tala på Forum för eldsjälar på Fryshuset.


Dessutom skall jag samtala med bl.a Ulf EkmanLivets Ord den 8:e oktober på kvällen inför publik. Temat är nykterhet. Jag är där i egenskap av privatperson med erfarenhet av alkoholens olika verkningar i familj, indiviid och samhälle. Fick ok av mitt stift att medverka, man skall vara försiktig när man är prästkandidat, än mer när man är präst. Å andra sidan skall man alltid vara medveten om var och hur man agerar. Hoppas att jag får vara verktyg för insikter om friskt leverne.

Samtalskväll "
Därför avstår jag från alkohol". Datum: 8 oktober. Tid: 19.00
Medverkande: Pastor Ulf Ekman, Mikael Bedrup (föreläsare, eventproducent, teolog) och Felicia Swaeren (journalist)




Ikväll skall jag föreläsa för Hela Människan i Hedemora. Tufft då jag har sedan igår ryggskott.

19:00 - 21:15 Vara Vettig Vuxen Hur kan du vara ett stöd för barn o ungdomar som far illa? Greger Walve för Hela Människan och Fryshusets projekt; De glömda barnen. Mikael Bedrup: son till den folkkäre sportkommentatorn Bengt, berättar hur det är att växa upp i missbruks-miljö. Sitt eget drickande och vägen tillbaka till ett liv utan droger. Vasakyrkan, Landsgatan i Hedemora Fika till självkostnadspris Arr. Hela Människan & MoRe Consulting

Låg hela dagen igår, så det var inte helt ok att sitta på Cirkus igår, men det var bara att bita ihop. Hade ju lovat min dotter. Idag hade jag lektioner i skolan, dvs, sånglektion, men kom inte upp ur sängen, så nu har jag dagen på mig att pigga på mig. Puh...



På torsdag den 18:e skall jag föreläsa i Eskilstuna för kommunens chefer ocm dysfunktionalitet i familjer och organisationer. 

Välkommen till en föreläsning med
Mikael Bedrup - Vikten av att se människan i dysfunktionella familjer
"Utan pekpinnar med både humor och allvar avslöjas det dysfunktionella hos familjer, individer och organisationer" Föreläsningen som sker i samverkan med Hela Människan och NBV, är ett led i arbetet med Eskilstuna kommuns riktlinjer för det drogförebyggande arbetet. Genom att öka kunskapen kring framförallt riskbruk och hur man hanterar de barn som lever i missbruksmiljö har vi tagit ett stort kliv i det drogförebyggande arbetet.

När:  Torsdagen den 18 september
Kl:    15.00-17.00   (Fika erbjuds från kl. 14.30)
Plats: Fors församlingshem





Och på måndag den 22:a sep. skall jag tala om: Livet, det inre hålet och resan i Nynäshamn och i deras Missionsförsamling.

Mikael Bedrup berättar om livet. Datum:
2008-09-22. Tid: 19:00 - 21:00
Nynäshamns Missionskyrka ordnar en samtalskväll med Mikael Bedrup. Han kommer att prata om vikten av växande, att våga klivet ut i det okända. Kvällen ingår i samtalsserien Livsberättelser, där Nynäshamns Missionskyrka bjuder in intressanta personer. Mikael Bedrup presenterar sig som bloggare, VD, mc-åkare, beroendepersonlighet, make, far, prästkandidat m.m. Temat för kvällen är "Livet, det inre hålet och resan..." På ett både allvarligt och humoristiskt sätt visas en väg ur det svåra, mot ens drömmars mål. Entré: 75 kr inkl fika. Välkommen. Nynäshamns Missionskyrka ligger på Vikingavägen 12 i Nynäshamn. Kvällen arrangeras tillsammans med Bilda.


Märker att det finns ett ENORMT behov av att tala om det svåra, därav får jag dessa spännande uppdrag. Vi behöver försöka våga vara mer människor, visa upp alla delar. Dels allt det underbara med glädje, men också bör vi själva försöka våga tala om det som är jobbigt, om det som trycker oss, så att det kan befrias när det kommer upp till ytan.


Jesus frågade så vist, och så direkt på: "Vill du bli frisk?".
Man kan lära sig mycket genom "handboken för livet", Bibeln. Har du läst den på sistone? Vill du bli frisk?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback