Söndag, befriad med möjligheter för mig och andra!

2006-11-05

 

Söndag och nykter, igen!

 

  • Här har jag till höger nedan under kategorier samlat befriande info. för livet. Kolla!

Denna mulna söndag har jag tänkt att som vanligt studera, vilket är en gåva. Många gör inte detta en sådan här dag av olika anledningar...

Handbok för livet!

Jag undrar bl.a. varför inte media tagit upp den alarmerande rapporten från Finland i någon större utsträckning, där den största anledningen till dödsfall är pga. alkoholmissbruk!!! Den är inte märkvärdigt större än i Sverige. Så jag säger: Skål….. men många orkar inte läsa min blogg idag pga. att de inte vågar, vill eller vet hur man skall få hjälp, utan att skämmas samt inte veta vad man då skall fylla sitt tomrum med. (Läs under mina kategorier, där finns hjälp!)

 

  • Hur många tror du är bakfulla idag? Hur många barn och partners är ledsna pga. gårdagen? 1 miljon alkisar finns i Sverige och många, många fler är på god väg dit. Jag skulle inte vilja blogga om detta, men jag gör det för andras skull, de som lider pga. eget missbruk och framförallt för dem som måste befinna sig runt denna och också får sitt liv förstört. Det finns ca 5 pers. runt varje beroende, så grattis Sverige. Halva Sverige mår dåligt enbart gällande alkohol….

I min handbok för livet, står det be och du skall få, för Dig vill ha ett ärligt liv.  Pröva.

 

  • Blundar du? Vill Du ha hjälp? Vad är Din erfarenhet? Kommentera gärna nedan!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback