Fullt ös medvetslös - i bästa fall...

In i dimman........... i bästa fall. En del börjar på valborg. Några kommer inte ut hela på andra sidan. Någonsin.Några VET MAN kommer starta sin alkoholism i helgen. En del får spö och det ordentligt, med men för livet. Några misshandlar, oftast om trivila saker, om man nu kommer ihåg vad det var......

image59

Det finns de som säger till mig att jag överdriver problemet med alkohol.
De flesta som påpekar detta för mig är kristna som befinner sig i min närhet. Faktum är att de inte har koll på denna del av verkligheten. Fyllor, spyor, slagsmål, våldtäkter, skador - VARDAGEN I SVERIGE IDAG - för många mer fler än du skulle tro i din vildaste fantasi. Många fler. Många fler......

Man är MAN om man tar en fylla. Fyllorna blir inte lika charmiga när man fyllt 40, då bilringarna lagt sig som en stram stor korv runt midjan och fejset är uppsvällt av för många bira. Pluffsigg, långsam, slö, fet - välkommen till mångas kroppar.

Barnen är inte lika roade. De är minst - oroade - i bästa fall. Oftast skadade - för livet. Dessutom gör de inte som man säger. Utan som man gör. Så vi kan väl säga som vi gör: SKÅL OCH BOTTEN UPP - FULL ÖS - MEDVETSLÖS. Hade vi kul?

Vad säger
dagens tidning: "Varannan mellan 15 och 18, det vill säga 270 000 ungdomar, ska dricka sig berusad. Enligt undersökningen är det en ökning med 30 procent på bara ett år.I studentstaden Uppsala ska 70 procent av tonåringarna supa sig fulla. För ett år sedan var den siffran knappt 40 procent."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback