Är du sanningsenlig mot dig själv och andra egentligen....

Idag är det kap. 24 "Förvandlad genon sanningen" (av 40) i boken"Leva med mål och mening" av Rick Warren. Warrens tipssida: Purpose driven life

Andligt växande innebär för dig att lögner ersätts med sanningar.

image216Jo, jo säger du att du alltid är ärlig, just om du gör detta så tror jag inte på det. Vem försöker du isåfall lura, kan man undra....

Bibeln är viktig om du inte ännu förstått det.
Det är inte en gammal mossig bok, för att du låter den stå i bokhyllan. Visheten är inte ny. Så unika är vi inte.

Den förvandlar, befriar, skapar tro, gör faktiskt underverk (det vet jag) såsom helar, bygger upp och förmedlar glädje samt vishet.

  • Acceptera den som auktoritet i ditt liv (sedan kan man tolka den på olika sätt, tack och lov, för den skal tolkas in i sin tid, dvs. in i nuet.)
  • Ta till dig dess sanning: läs, memorera, ifrågasätt och meditera över det du läser.
  • Tillämpa dess principer - det är först då som den får effekt.
image215 "Om ni förblir i mitt ord är ni verkligen mina lärjungar. Ni skall lära känna sanningen, och sanningen skall göra er fria" (Johannes 8:31-31)

Dagens fråga till dig!: Vad är det i Bibeln som du tagit till dig som du anser är smart, men du ändå inte börjat införa i ditt liv ännu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback