Skall jag själv lita på Gud i denna stund.....

Att skriva för andra är lätt, hur fungerar tron när det verkligen gäller för en själv kommer på prov nu.

image235För några dagar sedan skrev jag ju bl.a:
"Motgångar tvingar oss att vända oss till Gud och lita på honom istället för oss själva.
Bibeln är fylld till bredden av personer och omständigheter som visar och beskriver detta. Kom ihåg att Guds plan är god, så ha tillit till hans plan just för dig.."

Var hos läkaren igår och fick beskedet att jag måste bli omopererad i min axel.

Det är bra, det trista är att jag då inte kan skriva och kan därför nog fullgöra de kurser jag i höst tänkt. Men skall tala om detta med studievägledaren på Universitet imorgon. Har ju köpt alla dyra böcker för beteendevenskapskurserna, å andra sidan är de bra att läsa i framtiden....

  • Men detta bidrar till att min studie tid kan bli ännu längre och då utan inkomster bl.a....
  • Dessutom fick jag beskedet att jag direkt måste ta det lugnare för att fixa operation.

Många tankar i huvudet.... men jag kan nu ärligt säga att jag lägger mitt liv i Guds händer, han har en plan för mig. Jag får lita till honom och att jag är färdig när han vill.

Men jag är inte sugen på att återigen bli nedsövd och att de skall såga mer i axeln, men värken som jag har är ingen underbar upplevelse. Kommer därför att skriva lite kortare i framtiden här och får säga som Jesus: "Ske din vilja, inte min".

Gud vill säkert något gott med detta. Måste gå ner i vikt och lägga om mina matvanor, dvs. mindre portioner och absolut inget socker och salt. Inget ont, har något gott med sig. Tack Gud för varningen och lidandet så att jag kan förbättra mig och lita till dig, istället för till mig själv, för det gör mig bara ensam.


Ville höra något bra så jag sökte på internet och hittade den radiostation som dominerade 70-talet. Musiken är kanon även nu, med mix av gamla och en del nya låtar. Talar givetvis om
Radio Luxembourg, lyssna genom deras länk.

Vad hände idag den 28 aug. : 1973
  • Deep Purple members receive a gold disc for selling half a million copies of Smoke On the Water.


För dig som vill gå vidare med din tro, gör som jag besök en Alpha-kurs.
image234
En Alpha-kurs är uppbyggt av en serie föredrag som täcker de grundläggande delarna av den kristna tron.

Besök deras länk ovan. Anmäl dig till en spännande kurs där man får ifrågsätta livet och se ifall den kristna tron är relevant för dig.

Jag gick den för 4 år sedan, har dessutom varit ledare. Trodde aldrig att den skulle påverka mig i min vildaste fantasi. Aldrig! Visste ju vem jag var. Trodde jag.....

Det är verkligen givande och ett bra sätt att skaffa nya bekanta.

För mig var det viktigt att ifrågsätta. Jag hade inget att förlora. Kurser finns överallt och det är ekumeniskt. Ingen tvingar på en ett budskap, vilket är bra.

Det bästa jag gjort. Säger min Familj. Och mina vänner. Anmäl dig där! Du har inget att förlora bara dig själv att hitta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback